Köpvillkor för företagskunder

 

Beställning

Vid beställning på beriksson.se träffas ett avtal om köp när du bekräftat ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress. Orderbekräftelsen innehåller information om artiklar, priser samt fakturerings- och leveransadress.
Har något blivit fel i beställningen ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan korrigera detta alternativt annullera din order. Om du inte erhållit en orderbekräftelse, ber vi dig kontrollera att din e-postadress stämmer, kollar din skräppost eller kontaktar oss. Ni kan även beställa via mail order@beriksson.se eller via telefon 0520-82007.

Beställningar via vår e-shop gäller endast för kunder i Sverige. För övriga Norden ber vi er kontakta order@beriksson.se eller per telefon +46(0)520-82007.

För att kunna genomföra en beställning måste du först registrera dig som företagskund. Vi kontrollerar därefter dina uppgifter och vid en lyckad registrering får du ett mail med ett tillfälligt lösenord, som du bör ändra under mitt konto vid första inloggningen.

 

Priser

Alla priser på Beriksson webbutik för företag visas i SEK och är exklusive svensk moms (12% på livsmedel och 25% på övriga artiklar). I kundvagnen ser du det totala priset inklusive moms, frakt och andra eventuella avgifter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering samt för eventuella prisfel. Observera att priserna och antalen av en produkt gäller per kartong och ej styckvis vara. Man kan enbart köpa hela kartonger. Det innebär antalet som anges i varukorgen = 1 kartong.

 

Leverans och frakt

Alla produkter levereras från vårt lager i Trollhättan. Vi levererar med DHL och leveranstiden uppgår till 2-5 arbetsdagar med reservation för slutförsäljning, samt eventuella förseningar hos fraktbolag. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera meddelas detta via telefon eller mail.

Viktigt! Synliga transportskador måste fotograferas och skall rapporteras till DHL chaufför när godset mottages. Vänligen informera oss på Beriksson om skadan inom 24 timmar. Det är viktigt för oss på Beriksson att du som kund är nöjd med din beställning. Ring 0520-82007 eller maila oss på info@beriksson.se

Fraktkostnaden avgörs av beställningens storlek och innehåll. Maximal fraktkostnad är 499 kr (Glas) minimum 219 kr. Mindre ”glasbeställningar” packas omsorgsfullt i kartong och större packas på pall. Fraktkostnaden av beställningar innehållande glas uppgår till 499 kr vid ett ordervärde under 6.000 kr netto exklusive moms. Fraktfritt vid köp överstigande 6.000 kr netto exkl. moms. Vi erbjuder även delar av vårt dryckessortiment hos vår samarbetspartner Flaivy med fraktfritt från 2000 kr.

 

Reklamation

Synliga transportskador måste fotograferas och skall rapporteras till DHL’s chaufför när godset mottages. Efter att varor mottagits och godkänts av kunden, övertar kunden ansvaret för varorna. En produktreklamation skall meddelas Beriksson inom 7 dagar efter leverans. En eventuell anmärkning gällande faktura skall göras senast 7 dagar efter fakturadatum.

 

Beställning av säsongsprodukter

Beställning av säsongsprodukter som påsk, jul, alla hjärtans dag, halloween är bindande från det att beställningen lagts. Detta beror på att det är en beställningsvara från våra leverantörer, som reserveras specifikt för beställaren, och behöver planeras i god tid.

Förbokade artiklar påverkar ej fraktfri-gränsen på en omgående order. En webborder som innehåller såväl varor för omgående leverans som förbokade artiklar kommer att hanteras som två separata orders. Vi kontaktar alltid er kunder innan vi skickar ut förbokade artiklarna så att ni har möjlighet att komplettera er order för att nå fraktfritt.

 

Neka köp

Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar.

 

Betalning

Betalningsvillkor 14 dagar netto. Dröjsmålsränta debiteras efter fakturans förfallodatum med 10%. En påminnelseavgift på 60 kr tillkommer vid utebliven betalning per påminnelse. Sker ingen betalning efter påminnelsen kommer fordran att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid export skall en beställning förskottsbetalas.

Ny kund betalar minst 30% av första fakturans belopp innan varorna skickas.